قوانین و مقررات
مقررات عمومی
1. رعایت حجاب و پوشش اسلامی برای آقایان و بانوان در اماکن فرودگاه الزامی است.
2. مسافرين به منظور انجام امور فرودگاهي بايد به نحوي برنامهريزي نمايند که در پروازهاي داخلي حداقل دو ساعت و در پروازهاي خارجي سه ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشند.
3. کانتر پذیرش مسافر در پروازهای داخلی 30 دقیقه قبل از پرواز بسته می شود.
4. کانتر پذیرش مسافر در پروازهای خارجی 45 دقیقه قبل از پرواز بسته می شود.
5. همراه داشتن بليط تایید شده و کارت شناسائي معتبر در فرودگاه جهت ورود به سالن پذيرش مسافر و احراز هويت الزامي ميباشد. مسافران عزيز دقت نمايند كه كارت شناسايي خود را در داخل چمدان به قسمت بار تحويل ندهند.
6. همراه داشتن برگه پرداخت شده عوارض خروج از کشور در پروازهای خارجی
7. وزن بار مجاز به ازاي هر مسافر 20 كيلوگرم ميباشد.
8. حداکثر وزن هر بسته و چمدان نبايستي از 25 کيلوگرم تجاوز نمايد. بالاتر بودن وزن هر بسته از ميزان مجاز، منتج به عدم پذيرش بار از سوي كانتر پذيرش و الزام تقسيم بار به بستههاي سبكتر خواهد گرديد.
9. مسافرين جهت جلوگيري از آسيب بارهاي شکستني خود لازم است نسبت به بستهبندي مناسب قبل از تحويل اقدام نمايند. شركتهاي هواپيمايي، بارهايي كه داراي بستهبندي مناسب نميباشد را پذيرش نمينمايند.
10. لازم است مسافران در زمان تاخير پرواز، آرامش خود را حفظ كرده و صبور باشند. ايجاد درگيري علاوه بر ايجاد فضاي متشنج براي خانواده و ساير مسافران، ممكن است با عواقب ناخوشايندي از جمله جاماندن از پرواز و … همراه باشد. با توجه به اينكه فرودگاه مسئول تاخيرات پروازي نميباشد، مسافران جهت كسب اطلاعات بيشتر بايد به دفتر ترافيك شركت هواپيمايي مربوطه مستقر در فرودگاه مراجعه نمايند.
11. به منظور سرعت بخشيدن به فرايند مسافرگيري و جلوگيري از بروز تاخيرات، لازم است مسافران حتيالامكان از بههمراه داشتن وسايل اضافه و غير ضروري به كابين هواپيما خودداري فرمايند. با توجه به ابعاد محفظه بار داخل كابين، حداكثر ابعاد مجاز براي هر بسته 50×40×23 سانتيمتر و حداكثر وزن مجاز بار براي هر نفر 5 كيلوگرم ميباشد.
12. مسافران از قرار دادن اشياء قيمتي و ارزشمند خود در چمدان جداً خودداري فرمايند. در خصوص اشياء گمشده و خسارت وارده به بار مسافران در طول پروازها، فرودگاه هيچگونه مسئوليتي ندارد و لازم است مسافران جهت اعلام مفقودي يا خسارت وارده، به دفتر جامهدان شركت هواپيمايي مربوطه مراجعه نمايند.
13. لازم است مسافران حتيالامكان از بههمراه داشتن مواد يخزده و فاسد شدني اجتناب نمايند تا در زمان بروز تاخير در انجام پرواز، با مشكل روبهرو نگردند.
14. به موجب ابلاغيه سازمان محيطزيست خروج مرجان، صدف و ماسه دريايي و مواردي از اين قبيل كه باعث آسيب به محيط زيست جزيره ميشود، ممنوع ميباشد.
15. كشيدن سيگار در كليه سالنهاي فرودگاه ممنوع ميباشد.
مقررات بار مسافر
نکات مهم در تحویل بار و دریافت آن در مقصد:
مسئولیت حمل و نقل داخلی و بینالمللی اشخاص و لوازم شخصی و یا کالا به استناد کنوانسیون ۱۲ ورشو و پروتکل ۲۸ سپتامبر ۱۹۵۵ لاهه و کنوانسیون ۱۸ سپتامبر ۱۹۶۱ گوادالاخارا و پروتکل هشتم مارس ۱۹۷۱ گواتامالا به عهده ایرلاین میباشد. بنابراین مسافرین هنگام تحویل بار به ایرلاین در مبداء و دریافت آن در مقصد میبایست به نکات زیر توجه کافی داشته باشند:
1. قبل از تحویل بار حتماً نسبت به شمارش چمدانها و بستههائی که قصد تحویل آنها را به ایرلاین دارید اقدام نمائید. شایان ذکراست قراردادن برگهای شامل نام و نام خانوادگی، نشانی کامل، شماره تلفن،مبداء و مقصد به زبانهای فارسی و انگلیسی در داخل هریک از چمدانها،خالی از فایده نخواهد بود، چرا که در صورت مفقود شدن بار و بینتیجه ماندن اقدامات قانونی صورت گرفته در خصوص یافتن آن ،این شانس وجود خواهد داشت که مقامات ذیصلاحی که بار مزبور رایافتهاند پس از باز کردن آن، که قطعاً پس از طی مراحل قانونی صورت خواهد گرفت، صاحب بار را شناسائی و بار را تحویل نمایند.
2. به یاد داشته باشید که به تعداد چمدانها و بستههائی که تحویل ایرلاین دادهاید میبایست رسید در اختیار شما قرار گرفته باشد.
3. در صورت داشتن اضافه بار این حق برای شما محفوظ است که بخشی از بار خود را به مسافر دیگری انتقال دهید.دراین صورت دقت نمائید که نسبت به دریافت رسید بار انتقال یافته از مسافر مورد اشاره اقدام نمائید.
4. رسیدهای تحویل بار را تا رسیدن به مقصد با دقت نگهداری نمائید.
5. هنگام رسیدن به فرودگاه مقصد بلافاصله پس از عبور از بخش کنترل گذرنامه به بخش تحویل بار مراجعه و منتظر رسیدن بار خود باشید.
6. در صورت دریافت بار بلافاصله به بخش گمرک مراجعه و پس از طی مراحل گمرکی از فرودگاه خارج شوید اما در صورت نرسیدن بار نه تنها نباید به هیچ وجه محوطه تحویل بار را ترک نمائید بلکه میبایست با مراجعه به بخش اشیاء گمشده (Lost & found) نسبت به تکمیل فرم مربوطه اقدام نموده و رسید دریافت دارید. پس از انجام این مراحل شما میتوانید به ترک فرودگاه و مراجعت به منزل اقدام نمائید. توجه داشته باشید که اگر بدون انجام مراحل فوق از محل تحویل بار خارج شوید هیچ مرجعی پاسخگوی شما نخواهد بود. بدیهی است در صورت انجام درست موارد فوق، ایرلاین مربوطه موظف خواهد بود ظرف مهلت قانونی مقرر نسبت به یافتن و تحویل بار ویا پرداخت غرامت طبق مقررات اقدام نماید.
7. در صورتیکه بار شما پیدا نشود ایرلاین مربوطه طبق قانون براساس وزن بار نسبت به پرداخت غرامت اقدام خواهد کرد. بنابراین ادعای شما مبنی بر وجود اشیاء گران قیمت در بار مسموع نخواهد بود، مگراینکه قبل از تحویل بار وجود چنین اشیائی ابراز و توسط گمرک تایید شده باشد.
مقررات پزشکی و بهداشتی
بيماري که شرايط پرواز موجب تشديد بيماري و يا به خطر افتادن سلامت او ميگردد بايد قبل از حضور در فرودگاه و هنگام تهيه بليط، با اخذ گواهي پزشکي و تأئيد پزشک به دفاتر مرکزي شرکت هواپيمائي مربوطه مراجعه نمايد. شرکتهاي هواپيمائي از پذيرش مسافر توانخواه که فاقد فرم پزشکي ميباشد معذور بوده و هيچگونه مسئوليتي در اين خصوص ندارند. مسافران بيماري كه مشمول يكي از گروههاي زير ميگردند، بايد قبل از خريد بليط، فرم پزشكي خود را پس از تكميل و تائيد پزشك معالج به تائيد پزشكي شركت هواپيمايي مربوطه برسانند.
1. بيماريهاي اعصاب (اعم از صرع و تشنج و اعصاب و روان و….)
2. بیماران روانی که برای دیگران ایجاد مزاحمت می نمایند.
3. کسانی که شکستگی عضو یا اعضاء دارند.
4. کسانی که بواسطه بیماری اخیر ویا مشکلات ناشی ازجراحی اخیر از صندلی چرخدار استفاده می کنند. (صرف ناتوانی حرکتی ناشی از کهولت سن نیازی به اخذ مجوز پزشکی پرواز ندارند)
5. بيماران مبتلا به سكته قلبي تحت درمان
6. بيماران تحت درمان بعد از عمل جراحي
7. بیماران ریوی خصوصاً بیمارانی که دچار تنگی نفس یا آسم می باشند.
8. بیماران با ضربه های مغزی و شکستگی جمجمه
9. بیماران بیهوش یا در حال اغما
10. بیمارانی که به صورت خوابیده سفر میکنند.
11. بيماريهاي عفوني مانند (سينوزيت حاد) و بيماريهاي همه گیر حاد و …
12. بیماری های گوش و حلق و بینی مانند سینوزیت های شدید و گوش دردها و…
13. نوزادان پس از پایان هفته اول مجاز به پرواز میباشند.
14. بیماران ناتوان با کهولت سن و ضعف مزاج در صورت وجود بیماری فعال
15. فتق های بزرگ شکمی و انسداد روده
16. بیماریهای گوارشی مانند زخم های معده و اثنی عشر که خون ریزی دهنده هستند.
17. عفونت های پوستی بخصوص عفونت های پوستی غیر قابل تحمل
همچنين بهتر است مسافراني كه داراي هر يك از بيمارهاي ذيل ميباشند، جهت حفظ سلامتي خود و برخورداري از يك سفر آرام، پيش از انجام سفر با پزشك معالج خود مشورت نمايند
- بیماران قلبی و عروقی مانند سکته قلبی و فشار خون بالا و …
- بيماريهاي خوني
- بيماريهاي ريوي از قبيل آسم (تنگي نفس) و …
- بيماريهاي مغزي و پاراپلژي
- سوختگي و عفونت وسعت و درجه بالا و عفونت ناشی از آن
- بيماراني كه به تشخيص پزشك معالج احتياج به اكسيژن مصنوعي و همراه (پرستار و پزشك) داشته باشند.
- خانمهاي باردار: مسافرتهاي كوتاه مدت و داخلي براي خانمهاي باردار تا 28 هفتگي به شرط ارائه گواهي پزشك و تعيين تاريخ تقريبي وضع حمل مجاز ميباشد. در مسافرتهاي طولاني و بينالمللي گواهي پزشكي مربوطه مبني بر بدون اشكال بودن پرواز خانم باردار بايد قبلاً به تائيد قسمت پزشكي شركت هواپيمايي مربوطه برسد.
موارد بهداشتي:
در بعضي كشورها از مسافريني كه از نقاط معيني از دنيا وارد ميشوند كارت مخصوص بهداشت و واكسيناسيون مطالبه ميشود. لذا بهتر است قبل از تهيه مقدمات سفر و خريد بليت از مقررات كشور مقصد خود در اين مورد مطلع شويد. مقررات ياد شده درباره دامها، حيوانات زنده و گياهان نيز مصداق دارد. در صورتي كه به هنگام مسافرت حيوان زنده و يا گل و گياهي همراه شما باشد، كسب اين اطلاعات بسيار ضروري و سودمند خواهد بود. همراه داشتن سگ در پروازهاي خروجي فقط با اوراق شناسايي و گواهي دامپزشكي و همچنين حمل در سبد مخصوص حيوانات امكانپذير ميباشد. لازم است مسافران قبل از تهيه بليط، امكان همراه داشتن سگ در سفر را از شركت هواپيمايي مربوطه استعلام نمايند.
اشیا ممنوعه
به منظور رعايت اصول ايمني و امنيتي، محدوديتهايي جهت حمل بعضي از اقلام همراه مسافر وجود دارد كه به شرح ذيل ميباشد.
حمل اقلام ذيل به طور كلي با هواپيماي مسافري ممنوع است :
1. انواع مواد آتشزا و منفجره و سريعالاشتعال
2. كپسول و اسپريهاي شيميايي تحت فشار مانند گاز اشكآور، بيهوشكننده، دفاع شخصي و گاز مايع
3. انواع پاک کننده و مواد شوینده شیمیایی مایع و جامد، اسپری ها، قرص ظرفشویی، پودر ماشن لباسشویی، مایع ظرفشویی، مایع دستشویی و مشابه آن
4. انواع مواد اسيدي و خورنده مانند سركه، آبليمو، اسيد
5. انواع باتری در حجم زیاد
6. اسکوتر برقی
ورود اقلام ذيل به داخل كابين هواپيما ممنوع است :
به منظور تأمین امنیت پروازها و رفاه آسایش مسافرین محترم، انتقال اشیاء ذیل به داخل هواپیما ممنوع میباشد. لذاجهت تسریع در امر بازرسی اقلام مذکور را به قسمت بار و یا اشیاء ممنوعه تحویل نمائید
1. انواع اشياء و ابزار برنده مانند تيغ موكتبري، بطري، شيشه، چاقو، دشنه، قيچي، تيغ جراحي، پنجه بكس، تيغاصلاح و انواع چاقوهای آشپزخانه و ابزار برنده آشپزی و اشياء مشابه
2. انواع ابزار مانند پيچگوشتي، آچار، چكش، سيم، طناب
3. انواع اسلحه اسباببازي كه شباهت زيادي به اسلحه حقيقي دارند
4. انواع سلاحهاي گرم شامل سلاحهاي نظامي، شكاري و ساچمهزنی
5. انواع سلاح سرد شامل : شمشیر، دشنه، کارد سنگری، انواع چاقو، تیغ موکت بری، تیغ جراحی، قیچی، پنچه بوکس و سایر اشیاء مشابه
6. انواع مهمات شامل : فشنگها، نارنجکها، موارد منفجره از قبیل تی ان تی، سی 4، دینامیت، چاشنیهای انفجاری موارد محروقه، آتش زا باروتی و انفجاری
7. انواع اسپریها شامل : گاز اشک آور، فلفلی، سمی و بیحس کننده
8. مواد سریع الاشتعال شامل : بنزین، کپسولهای گاز مایع
9. انواع فشنگ جنگي، شكاري و ورزشي
مقررات گمرکی
مقررات كالاي همراه مسافرين در ورود به كيش
1. همراه داشتن دوربين فيلمبرداري غيرحرفهاي، کامپيوتر شخصي (لپتاپ) و تلفن همراه جزو لوازم شخصي مسافر بوده و نياز به ثبت گمرک ندارد.
2. مسافرين به هنگام ورود به کيش چنانچه کالاهاي خارجي به همراه دارند که نياز به ثبت گمرک دارد (کالاهايي غير از لوازم شخصي) قبل از ترک سالن ورودي مراتب را به گمرک اطلاع دهند تا تمهيدات لازم جهت ثبت و تطبيق در برگشت معمول گردد.
3. مسافراني كه از كشورهاي خارجي وارد منطقه ميشوند، ميتوانند به ميزان 160 دلار كالا بدون پرداخت عوارض و مازاد بر آن تا سقف 500 دلار با پرداخت عوارض ترخيص نمايند، به شرط آنكه كالاي مذكور جنبه تجاري نداشته و از نوع كالاهاي ممنوعه قانوني و شرعي نباشد.
4. ورود حيوان از خارج از كشور تنها پس از دريافت مجوزهاي لازم از اداره دامپزشكي كيش و ارائه به گمرك مقدور ميباشد.
مقررات كالاي همراه مسافرين در خروج از كيش
1. با توجه به زمانبر بودن انجام تشريفات گمركي، لازم است مسافران مدت زمان لازم براي انجام اين تشريفات را در نظر گرفته تا بتوانند به موقع در سالن ترانزيت فرودگاه حاضر شده و باعث جاماندن ايشان از پروازشان نگردد.
2. مسافران هنگام خروج به سرزمين اصلي، علاوه بر اشياء شخصي مستعمل خود كه به شرط غير تجاري بودن از پرداخت حقوق و عوارض گمركي معاف است، ميتوانند براي يكبار در سال، كالاي مجاز تا سقف 80 دلار (بهازاي هر نفر) به شرط غيرتجاري بودن را با معافيت از پرداخت عوارض گمركي خارج نمايند. همچنين ميتوانند مازاد بر ارزش ذكر شده را با پرداخت حقوق و عوارض گمركي خارج نمايند.
3. مسافران لازم است هرگونه کالاي همراه خود را به گمرک اظهار نموده و از اختفاء يا جاسازي نمودن آن يا عبور کالا از مسيرهاي غيرگمرکي خودداري نمائيد. در غير اينصورت قاچاق تلقي و پيگرد قانوني دارد.
4. خروج لوازم خانگي بزرگ از قبيل تلويزيون، يخچال، فريزر و همچنين داروي مازاد بر مصرف شخصي توسط مسافران ممنوع ميباشد.
5. خروج مواد اوليه و قطعات و لوازم فني مورد استفاده در واحدهاي توليدي توسط مسافران ممنوع ميباشد.
خروج كالاهاي زير از كشور ممنوع ميباشد:
1. اشياء عتيقه و كتب خطي، مسكوكات قديمي، آثار اصيل فرهنگي، تابلوهاي نقاشي عتيقه و هر نوع اشياي تاريخي و ميراث فرهنگي ممنوع است.
2. خاويار به ميزان بيش از يك كيلوگرم به ازاي هر مسافر (براي كمتر از يك كيلوگرم بايد ممهور به مهر و يا پلمب شركت شيلات باشد)
3. فرش دستبافت بيش از 20 متر مربع به ازاي هر مسافر. (محدوديتي از نظر تعداد قطعات فرش در سقف متراژ ذكر شده وجود ندارد)
4. وجه نقد بيش از پنج هزار دلار و يا معادل آن به ارزهاي ديگر براي هر مسافر.
5. خروج زيورآلات شخصي به ميزان حداكثر 150 گرم از انواع مصنوعات طلا به ازاي هر مسافر مجاز ميباشد.
6. خروج مصنوعات و ظروف نقره به عنوان هديه و سوغات به ميزان حداكثر 3 كيلوگرم به ازاي هر مسافر مجاز ميباشد مشروط بر اينكه در زمره آثار فرهنگي و تاريخي نباشد.
تذكر: در صورتي كه به تشخيص ماموران گمرك، جهت خروج كالا به سرزمين اصلي نياز به ثبت معافيت گمركي باشد لازم است مسافران مشمول معافيت با بههمراه داشتن بليط و شناسنامه يا گذرنامه (براي مسافران خارجي)، جهت خريد کارت سبز گمركي معتبر اقدام نمايند. دفتر صدور كارت سبز در ترمينال خروجي پروازهاي داخلي فرودگاه واقع شده است. قيمت خريد كارت سبز 75هزار ريال ميباشد.
مقررات گذرنامه و ویزا
براي ورود اتباع خارجي به كيش نيازي به در اختيار داشتن رواديد نميباشد ولي چنانچه ايشان قصد ورود به داخل كشور را داشته باشند، لازم است نسبت به دريافت رواديد پيش از انجام سفر از نمايندگي وزارت امور خارجه اقدام نمايند. بديهي است افراد ياد شده هنگام ورود به كيش بايستي گذرنامه معتبر ارائه نمايند.
تلفن مستقيم دفتر گذرنامه فرودگاه: 07644485590
دستورالعمل حقوق مسافر در پروازهای داخلی
1-ابطال پرواز
الف) اگر ابطال پرواز از زمان خريد بليط تا يک هفته قبل از انجام پرواز باشد، در اينصورت شركت حمل كننده موظف به استرداد كامل وجه بليط مي باشد.
ب) اگر ابطال پرواز از شش روز تا 24 ساعت قبل از انجام پرواز باشد، در اينصورت شركت حمل كننده موظف به استرداد كامل وجه بليط بعلاوه جبران خسارت بميزان 30 درصد نرخ پايه بليط ميباشد.
ج) اگر ابطال از 24 ساعت مانده تا زمان انجام پرواز انجام پذيرد، در اينصورت شركت حمل كننده موظف به استردادكامل وجه بعلاوه جبران خسارت بميزان 50 درصد نرخ پايه بليط ميباشد.
د) در مورد پروازهایی که بدلیل شرایط جوی یا فورس ماژور، فرودگاه مبدأ، مقصد و مسیر دچار تأخیر و یا ابطال بیش از دو ساعت می گردند، شرکت های هواپیمایی با رعایت مقررات پذیرائی از مسافرین صرفاً موظف به استرداد کامل وجه به مسافرین می باشد.
2- تاخیر پرواز :
در صورت بروز تاخير در انجام پرواز بر اساس ساعت پرواز مندرج در بليط مسافر، اقدامات ذيل ميبايست توسط شركت هواپيمايي انجام شود.
الف) تأخير بيش از يكساعت و تا دوساعت:
- درصورت تأخير بيش از يكساعت و كمتر از دو ساعت، از مسافران پذيرائي نوع اوّل بعمل خواهد آمد.
- ارائه اين پذيرائي مشروط به وجود زمان كافي جهت پذيرايي و عدم افزايش تأخير بيشتر ميباشد.
ب) تأخير بيش از 2 ساعت و تا 4 ساعت:
- انجام پذيرائي مناسب حداقل نوع اول با توجه به امكانات فرودگاهي
- فراهم نمودن امكان برقراري ارتباط تلفني جهت اطلاع رساني
- تغيير پرواز در صورت درخواست مسافر و امكان انجام آن
- انجام اقدامات لازم جهت اعزام با ساير شركتهاي هواپيمائي (در صورت درخواست مسافر) و در صورت وجود پرواز در همان مسير و يا انتقال به مقصد نهائي از طريق مسيرهای جايگزين (بجز مسير درج شده دربليط)
- استرداد كامل وجه بليط مسافر در صورت انصراف مسافر از ادامه پرواز
ج) تأخير بيش از 4 ساعت:
- در اينصورت شركت حمل كننده موظف است، علاوه بر رعايت مفاد بند 2 – 2 – 4 – 2 ، نسبت به جبران خسارت بميزان 30 درصد نرخ پايه بليط اقدام نمايد.
- در صورت ابطال پرواز شركت حمل كننده موظف به استرداد كامل وجه بعلاوه جبران خسارت بميزان 50 درصد نرخ پايه بليط ميباشد.
- تبصره 1: در مورد پروازهايي كه بدليل شرايط جوي و يا فورس ماژور؛ فرودگاه مبداء، مقصد و مسير دچار تأخير و يا ابطال بيش از دو ساعت مي گردند، شركت هاي هواپيمائي با رعايت مقررات پذيرائي ( نوع اول) از مسافرين صرفاً موظف به استرداد كامل وجه به مسافرين مي باشند.
- تبصره 2: در صورتيكه پرواز بر اساس ساعت مندرج در بليط مسافر حركت (Taxi) نمايد و بدلايل فني ويا عملياتي به رمپ بازگردد، در اين حال ميزان تأخير تا پرواز مجدد، از زمان بازگشت به ترمينال محاسبه خواهد گرديد.
- تبصره 3: شركت هاي هواپيمائي در صورتيكه در زمان حركت تعيين شده در بليط، مسافرين را از طريق ساير خطوط هوائي به مقصد منتقل نمايند، مشمول پرداخت خسارت و يا جريمه تأخير ويا ابطال نخواهند گرديد.
- تبصره 4: تأخير انعكاسي (تأخير متصل به پرواز بعد) منبعث از تأخيرات جوي، صرفاً اولين پرواز متصل، تا 120 دقيقه مشمول تأخير و پرداخت خسارت آن نخواهد بود.
مقررات ورود و خروج حیوانات خانگی همراه مسافر
(سگ، گربه، پرندگان و دیگر حیوانات مجاز)
1. ارائه اصل شناسامه و اصل گواهی بهداشتی از دامپزشکی دولتی کشور مبدا که بیش از 7 روز از تاریخ صدور آن نگذشته باشد (با درج نام صاحب حیوان یا ارائه وکالت از شخص یا اشخاص از طرف مالک)
2. اصل کارت شناسایی معتبر صاحب حیوان
3. ارائه اصل و کپی شناسنامه حیوان با درج مشخصات کامل آن و کلیه واکسنهای تلقیح شده بخصوص واکسن هاری (با درج نام صاحب حیوان)
4. ورود وخروج حیوانات غیراهلی و گونه های خاص (CITIS) مستلزم ارایه تاییدیه از سازمان محیط زیست میباشد.
5. خروج حیوان بصورت باربری (CARGO) مستلزم هماهنگی با کشور مقصد بوده و مسئولیت هر گونه عواقب وخسارت ناشی از عدم هماهنگی بعهده صاحب حیوان میباشد.
6. ورود حیوان بصورت باربری (CARGO) ممنوع میباشد.
7. ورود و خروج خزندگان و ابزیان همراه مسافر ممنوع.